ДОНБАСС

Нажмите «Нравится»,
чтобы читать «Комментарии» в Facebook!

Спасибо, я уже с вами.

История трамваев луганского производства (ФОТО)

0

История трамваев луганского производства (ФОТО)

Луганський трамвай має доволі багату історію. Перший у місті трамвайний вагон вийшов на вулиці 1 травня 1934 року, а це значить, що скоро ми відзначатимемо 80-річчя появи у Луганську трамвая. Але сьогодні особливу увагу хочеться звернути лиш на одну зі сторінок цієї довгої історії. А саме історію, коли спеціалісти Луганського тепловозобудівного заводу вирішили зробити власний трамвайний вагон, якому б не було рівних

На зорі 90-х років минулого століття, через великі фінансові труднощі наша країна залишилась без потужностей, які б могли будувати трамвайні вагони. На Луганському тепловозобудівному заводі теж зупинилось будівництво тепловозів. Щоб залишитися на плаву, працівники заводу почали шукати вихід.

Повністю вітчизняний трамвай

Вони звернули увагу на програму держкомітету України з житлово-комунального господарства щодо створення вітчизняного трамвайного вагона. Виконанням технічного завдання зайнявся Науково-дослідний та конструкторсько-технологічний інститут міського господарства в Києві.

Вже до червня 1991 р. були розроблені основні концепції вагона ЛТ-10 виробництва Луганського тепловозобудівного заводу. Корпус розробив Київський авіаційний завод ім. Антонова у співпраці з „Луганськтепловозом”, а електрообладнання спроектував харківський „Електротяжмаш”.

 

У листопаді 1991 р. Кабінет Міністрів України ухвалив програму "Український трамвай". Тоді, з самого початку був узятий курс на створення універсального проекту, придатного для всіх міст України – одиночний чотиривісний вагон, вузькоколійний вагон та вагон для швидкісних ліній.

На початку 1994 року вийшов перший дослідний вагон під номером 001. А до літа цього ж року виготовили вже два перших серійних вагони, які у другій половині 1994 року, вийшли на маршрути міста, водночас 001 і 002 регулярно здійснювали поїздки за маршрутом №9 в рамках випробувань.

Дизайн тепловоза

За словами колишнього інженера-конструктора, нині прес-секретаря холдингової компанії «Луганськтепловоз» Володимира Спектора, на самому заводі проект сприймали дуже скептично:

Володимир Спектор: «Восприняли очень сомнительно. Возможно ли это. Это не наш профиль. Тем не менее, знания и мастерство, которые проявлялись при проектировании тепловозов, они нашли воплощение в проектировании трамваев производства «Лугансктепловоз». Нужно отметить, что первые две конструкции они были внешне, по дизайну, необычными, больше напоминали тепловоз. Это было не самое удачное решение. Но в дальнейшем дизайн изменился, несравнимо в лучшую сторону».

Уральські вагони виявилися дешевшими

Здавалося б, все добре та чудово. Все вийшло. Однак, у листопаді цього ж року сталася аварія, яка багато в чому вплинула на подальшу долю трамваїв. Під час випробування, на схилі вагон розвинув велику швидкість, зійшов з рейок, та перекинувся на бік, проїхавши по землі десятки метрів, і ледь не впавши в річку. Як пізніше з`ясувалося, ця аварія була викликана помилкою випробувачів.

Також виявилось, що широкому випуску луганського трамвая заважала і його висока ціна. Наприклад, російські вагони з Уралу, що працюють у місті і донині, незважаючи на необхідність доставки, і велику технічну відсталість, були набагато вигідніші. З цих причин виробництво луганських вагонів припинилося, але з вже наявних кузовів та деталей все ж таки збудували ще шість луганських трамваїв.

Популярний закордоном, але незатребуваний у нас

Були спроби, спільно із київським заводом Антонова, запустити трамвай марки ЛТ-10А. Один з перших низькопідлогових трамваїв – дуже зручний для інвалідів та мам з дитячими візочками. До слова, такі трамваї нині дуже поширені у Західній Європі. Але все це так само не увінчалося успіхом і наразі цей унікальний низькопідлоговий трамвай стоїть у боксах заводу.

 

Також, нашими трамвайними вагонами тоді зацікавилася Москва. Щоправда, замовивши 4 вагони, більше замовлень не робила. Ось власне і все. Спроби запустити трамвай у виробництво закінчились, нажаль, крахом.

Останні із ЛТ – 10

На сьогодні залишилося тільки 2 трамваї марки ЛТ-10. В Москві і у Луганську. В Москві він знаходиться в музеї електричного транспорту. В Луганську, нажаль він просто «законсервований» стоїть під відкритим небом і чекає свого часу. На превеликий жаль, зараз немає грошей на його відновлення, а здати на металобрухт, рука не підіймається.

 

За словами директора підприємства «Луганськелектротранс» Ігоря Лордкіпанідзе, трамвай має серйозні недоліки.

Ігор Лордкіпанідзе: «Там привод был, эластичная муфта вместо кардана. Она рвалась. А второе, по сравнению с другими трамваями, было вынесено часть оборудования наверх, и он терял равновесие. Не пошел он, будем так говорить. Не пошел. Потому что, все таки, по моему мнению трамвай довольно специфический».

 

До речі, цього року, у травні Луганськ відзначатиме вісімдесятирічний ювілей з дня пуску першого в місті трамваю. Хочеться вірити, що це буде не останній його ювілей і колись Луганськом «бігатимуть» сучасні, комфортні трамвайчики. Але, це вже будуть інші подробиці.

Єгор Устінов 

Источник фото: transphoto.ru

Информация по темам: история, луганск, производство, трамвай

Новости партнеров

Новости Trembita.info

Последние новости

11:52

«Азов» показал уничтожение штаба оккупантов (видео)

11:26

На Донбассе усиливаются обстрелы и растут потери

11:00

На Донетчине до сих пор не восстановили водоснабжение 16 населенных пунктов

18:04

«ОСы» сообщили хорошую новость по пунктам пропуска на Донбассе

17:42

Патрульная полиция предупреждает об изменении схемы движения в Краматорске

Архив

donbass.comments.ua

block2

donbass.comments.ua
Загрузка...

   © «Комментарии:», 2014

Система Orphus